چگونه ماساژ درمانی درد های عصبی را درمان می کند؟

تاریخ انتشار : 21 مهر 1400 | آخرین به روز رسانی : 25 بهمن 1401
چگونه ماساژ درمانی درد های عصبی را درمان می کند؟

ماساژ درمانی اساساً شامل ترکیبی از حرکات ، فشارها و ارتعاشات اعمال شده بر روی بافت های نرم بدن است. این عمل قرن هاست که در همه فرهنگ های جهان وجود دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها ، اعم از روحی و جسمی ، مورد استفاده قرار گرفته است .

ماساژ درمانی به مدیریت درد ، تقویت ماهیچه ها در برابر صدمات و حتی بهبود گردش خون در بدن کمک می کند. کسی که از ماساژ درمانی استفاده می کند ، به احتمال زیاد احساس آرامش و بهبود وضعیت روحی را دارد، زیرا تحقیقات فعلی نیز بر مزایای سلامت روانی ماساژ درمانی تأکید می کند.

یکی از آسیب های خاص که تا حدی با ماساژ درمانی نیز قابل درمان است ، آسیب عصبی است که در به عنوان ماساژ درمانی نوروپاتی نیز شناخته می شود. برای درک اینکه ماساژ درمانی چگونه می تواند به آسیب عصبی یا جراحات کمک کند .

درمان درد عصبی با ماساژ درمانی

انواع آسیب های عصبی

در این مرحله توجه به این نکته ضروری است که انواع آسیب های عصبی را نمی توان با ماساژ درمانی درمان کرد ، بنابراین توصیه می کنیم ابتدا به پزشک مراجعه کنید. اگر آنها به شما ماساژ درمانی را توصیه کردند آنن وقت اقدام کنید.

برای آشنایی با بهترین کلینیک ماساژ درمانی می توانید روی کلمه لینک شده کلیک کنید.

به طور کلی ، سه دسته آسیب های عصبی وجود دارد ، از خفیف تا شدید:

نوروپراکسی:

در این حالت ، انتقال عصب مسدود می شود. این می تواند به دلایل مختلف مانند استرس یا آسیب جسمی که ممکن است باعث شکستگی یا دررفتگی استخوان در بدن شود ، رخ دهد. در نوروپراکسی ، رشته های عصبی دست نخورده باقی می مانند ، بنابراین بسته به شدت آسیب ، بهبودی می تواند بین چند ساعت تا چند ماه به طول انجامد. این نوع آسیب عصبی کمترین نوع آسیب را شامل می شود.

:Axonotmesis

این آسیب عصبی جز شدیدترین طیف آسیب است. در این وضعیت ، آکسون های عصبی آسیب می بینند که می تواند منجر به از دست دادن حس و حتی عملکردهای حرکتی شود. برای این نوع آسیب ، دوره بازیابی می تواند تا چند سال طول بکشد.

نوروتمسیس:

این شدیدترین نوع آسیب عصبی است و متأسفانه بهبود کامل در اکثر موارد ممکن نیست. در اینجا عصب و غلاف آن (لایه ای از بافت همبند که در اعصاب محیطی یافت می شود) به دلیل آسیب به طور کامل جدا شده است. برخی از پزشکان پیشنهاد می کنند که اگر عصب به جای پاره شدن قطع شود ، امید بهبودی وجود دارد.

نوروپاتی:

مقابله با درد عصبی ، که به آن نوروپاتی نیز گفته می شود ، دشوار است و معمولاً به صورت درد سوزشی یا شدید ایجاد می شود. درد عصبی خفیف می تواند بیاید و برود و اغلب با حرکات خاصی همراه است ، در حالی که موارد شدید تقریبا ثابت است.

نوروپاتی می تواند به دلایل متعددی ایجاد شود ، اما اغلب در نتیجه کشش ستون فقرات و عضلات یا فتق دیسک های بین مهره ای در پشت ایجاد می شود. که منجر به فشار اعصاب می شود که می تواند بیش از پشت و ستون فقرات را تحت تاثیر قرار دهد. عروق خونی ، تومورها و ویروس  نیز می توانند باعث ایجاد نوروپاتی شوند.

از همه شرایطی که در بالا توضیح داده شد ، ماساژ درمانی را فقط می توان در مورد نوروپراکسی ونوروپاتی توصیه کرد به شرطی که آسیب زیاد شدید نباشد .

برای آشنایی با عوارض ماساژ درمانی می توانید بر روی کلمه لینک شده کلیک کنید.

موارد زیر برخی از انواع درد عصبی هستند که ماساژ درمانی می تواند به آنها کمک کند:

نورالژی عصب سیاتیک – این وضعیت باعث ایجاد درد می شود که در پایین ساق پا حرکت می کند ، گاهی اوقات تا انتهای پا.

نورالژی عصبی پرونئال – کسانی که این بیماری را دارند معمولاً در قسمت بیرونی ساق پا احساس درد می کنند.

نورالژی عصبی انسدادی – این باعث درد در قسمت داخلی ران می شود.

سندرم خروجی قفسه سینه – این وضعیت باعث درد در بازو و گاهی گردن می شود.

سندرم تونل مچ دست -این بیماری شناخته شده با درد در دست و مچ مشخص می شود.

نورالژی عصب سه قلو – علائم این بیماری که در صورت ایجاد می شود شامل درد شدید هنگام جویدن ، خشکی دهان و گاهی ناشنوایی جزئی است.

نقش ماساژدرمانی در درمان آسیب عصبی

در موارد آسیب عصبی ، ماساژ درمانی می تواند برای تسکین علائم و بهبود سلامت کلی بیمار مفید باشد. اگر در برخی از نقاط بدن احساس سوزن سوزن شدن ، بی حسی یا درد دارید ، ماساژ درمانی ممکن است بتواند این علائم را کاهش دهد.

هنگام ماساژ ، ضربان قلب شما کند شد و باعث آرامش ذهن و بدن می شود. در نتیجه ، کاهش فشار خون ، سطح استرس و سفت شدن عضلات را نیز تجربه خواهید کرد. علاوه بر این ، ماساژ درمانی گردش خون را در بدن شما تنظیم و بهبود می بخشد و باعث می شود از نظر جسمی و روحی احساس آرامش کنید.

افرادی که ماساژ درمانی را برای درمان آسیب عصبی انتخاب کرده اند ، با کاهش علائم پس از جلسات خود احساس بهتری داشته اند و حرکت آن ها سبک تر و نرم تر شد برای ماساژدرمانی آسیب های عصبی ،اغلب ازماساژ سوئدی استفاده می شود .

هنگامی که به دنبال ماساژ درمانی برای کاهش علائم آسیب عصبی هستید ، باید به طور از درمانگران آموزش دیده برای درمان ماساژ استفاده کنید تا در صورت امکان ماساژ را در مقابل مراقبت انجام دهند. این امر به این دلیل است که برای اعمال نوع مناسب و فشار برای جلوگیری از بدتر شدن علائم ، آموزش متخصص نیاز دارد.

پیشنهاد مطالعه مقاله فواید ماساژ سینه

چگونه ماساژ می تواند علائم درد عصبی را کاهش دهد؟

ماساژ درمانی به عنوان سیستمی از حرکات ساختاری که روی بافت های نرم اعمال می شود ، تعریف می شود. انواع زیادی از حرکات وجود دارد که از آن جمله می توان به ورز دادن ، ضربه های نرم یا شدید ، اصطکاک ، فشار ، کشش و ارتعاش اشاره کرد.

اگرچه این جزء طب سنتی محسوب نمی شود ، ماساژ اغلب در کنار سایر درمان های نوروپاتی تجویز می شود. انواع زیادی از ماساژ برای انتخاب وجود دارد که می تواند به تسکین علائم درد عصبی کمک کند ، از جمله ماساژسوئدی ، بافت همبند ، بافت عمقی و ماساژ ورزشی. با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید کدام یک برای شرایط شما مناسب است. پس از صحبت با پزشک خود ، با یک ماساژور مجاز تماس بگیرید تا ببینید که این درمان چگونه می تواند برای شما مفید باشد.

برای اطلاع از قیمت ماساژ درمانی می توانید بر روی کلمه لینک شده کلیک کنید.

دسته بندی : ماساژ درمانی